
Doç. Dr. ÖMER FARUK İSLİM
- Yöksis ID 128291
- Researcher ID AAG-5401-2019
- ORCID ID 0000-0002-9520-043_
- Scopus ID 57170898100
- Scholar ID QmGtlfwAAAAJ
- E-posta islim@mersin.edu.tr
- Dahili Telefon +90 324 361 00 01 - 71003
Birim
MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI PR. (UZAKTAN ÖĞRETİM)
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI PR. (UZAKTAN ÖĞRETİM)
ÜAK Temel Alan Bilgisi
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Son 5 Makale
Augmented Reality in Mathematics Education: A Systematic Review
Participatory Educational Research, vol. 11, no. 4, pp. 115–139 Link 2024
Investigation of distance education students opinions on distance education, their expectations on student-student interaction in distance education and their perceptions regarding the community feeling
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), vol. 8, no. 1, pp. 1–32 Link 2024
A needs analysis study for the development of augmented reality applications in science and mathematics teaching for individuals with special educational needs
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, vol. 29, no. 10, pp. 12197–12227 Link 2024
Paper versus online quizzes: Which is more effective?
ACTIVE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, vol. 24, no. 3, pp. 389–406 Link 2023
Teaching Mathematics, Science and Reading Skills to Students with Special Needs: A Review of Augmented Reality Studies
Journal of Learning and Teaching in Digital Age, vol. 7, no. 2, pp. 141–150 Link 2022
Participatory Educational Research, vol. 11, no. 4, pp. 115–139 Link 2024
Investigation of distance education students opinions on distance education, their expectations on student-student interaction in distance education and their perceptions regarding the community feeling
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), vol. 8, no. 1, pp. 1–32 Link 2024
A needs analysis study for the development of augmented reality applications in science and mathematics teaching for individuals with special educational needs
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, vol. 29, no. 10, pp. 12197–12227 Link 2024
Paper versus online quizzes: Which is more effective?
ACTIVE LEARNING IN HIGHER EDUCATION, vol. 24, no. 3, pp. 389–406 Link 2023
Teaching Mathematics, Science and Reading Skills to Students with Special Needs: A Review of Augmented Reality Studies
Journal of Learning and Teaching in Digital Age, vol. 7, no. 2, pp. 141–150 Link 2022
Son 5 Bildiri
Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Ortaokul 5.Sınıf Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Matematik Öğretimindeki Akademik Başarılarına Ve Kaygı Durumlarına Etkisinin İncelenmesi
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (08.06.2023 - ) Link 2023
Acil Uzaktan Öğretimde Kullanılan Sohbet Robotunun Etkililiğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği
VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (07.07.2021 - 10.07.2021) Link 2021
COVID-19 SÜRECİNDE ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM: MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
INTERNATIONAL GOBEKLITEPE SOCIAL AND HUMAN SCIENCES CONGRESS-II (06.05.2021 - ) Link 2021
Kimdir bu öğretim teknoloğu?
ICITS2018 (02.05.2018 - 04.05.2018) 2018
Öğretmen Adaylarının Yeni Teknolojileri Benimseme Düzeylerinin ve Demografik Değişkenlerin İnternet Bağımlılığına Etkisi
ICITS2018 (02.05.2018 - 04.05.2018) 2018
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (08.06.2023 - ) Link 2023
Acil Uzaktan Öğretimde Kullanılan Sohbet Robotunun Etkililiğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği
VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (07.07.2021 - 10.07.2021) Link 2021
COVID-19 SÜRECİNDE ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM: MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
INTERNATIONAL GOBEKLITEPE SOCIAL AND HUMAN SCIENCES CONGRESS-II (06.05.2021 - ) Link 2021
Kimdir bu öğretim teknoloğu?
ICITS2018 (02.05.2018 - 04.05.2018) 2018
Öğretmen Adaylarının Yeni Teknolojileri Benimseme Düzeylerinin ve Demografik Değişkenlerin İnternet Bağımlılığına Etkisi
ICITS2018 (02.05.2018 - 04.05.2018) 2018