Slide background
22. Finans Sempozyumu

Ders Bilgileri

MATEMATİK I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MAT 105 Güz 4 0 4 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Sefa Çetin
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Lise öğretim programı kapsamındaki eksiklikleri gidermek ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmek, Mühendislik alanında karşılaştığı problemleri analiz edebilmek ve problem çözme yeteneğini kazandırmak. Analitik düşünme, tartışma ve değerlendirme özelliğini kazandırmak
İçeriği Kümeler, Reel sayılar, Karmaşık sayılar, Fonksiyonlar, Bazı özel fonksiyonlar, Fonksiyonlarda limit ve süreklilik, Türev, Türev alma teknikleri, Türevin çeşitli uygulamaları, Fonksiyonların değişimlerinin incelenmesi, Maksimum ve Minimum problemleri, Rolle ve Ortalama Değer teoremleri, Belirsiz şekiller, Parametrik denklemler, Kutupsal koordinatlar, Diferansiyel, Eğri çizimleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Analitik düşünceyi geliştirme.
2 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanır.
3 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinir.
4 Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme becerisini geliştirir.
5 Sayı sistemlerini tanımlar.
6 Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları tanımlar.
7 Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramını tanımlar.
8 Türev kavramını tanımlar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kümeler Anlatım, tartışma ve problem çözümü
2 Reel sayılar, Karmaşık sayılar Anlatım, tartışma ve problem çözümü
3 Fonksiyonlar Anlatım, tartışma ve problem çözümü
4 Bazı özel fonksiyonlar Anlatım, tartışma ve problem çözümü
5 Trigonometrik ve Ters trigonometrik fonksiyonların incelenmesi Anlatım, tartışma ve problem çözümü
6 Üstel ve Logaritmik fonksiyonların incelenmesi Anlatım, tartışma ve problem çözümü
7 Limitin özellikleri Anlatım, tartışma ve problem çözümü
8 Ara Sınav, Süreklilik
9 Türev, Türev alma kuralları Anlatım, tartışma ve problem çözümü
10 Türevin çeşitli uygulamaları Anlatım, tartışma ve problem çözümü
11 Bir fonksiyonda maksimum minimum değerleri Anlatım, tartışma ve problem çözümü
12 Maksimum ve Minimum problemleri Anlatım, tartışma ve problem çözümü
13 Rolle ve Ortalama Değer Teoremi Anlatım, tartışma ve problem çözümü
14 Belirsiz şekiller ve Diferansiyel Anlatım, tartışma ve problem çözümü
15 Eğri çizimleri Anlatım, tartışma ve problem çözümü
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Balcı, M., “Analiz I”, Balcı Yayınları, 2001.
2 Çözümlü Analiz Problemleri cilt I-II ,Prof. Dr. Abdülkadir Özdeğer
3 Yüksek Matematil cilt I-II; Prof. Ahmet Karadeniz, , Çağlayan kitabevi, İstanbul,1999
4 “Advanced Calculus” David V. Widder , Prentice-Hall,1968 3) “Calculus” Thomas- Finney Addison-Wesley

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Analitik düşünceyi geliştirme. 4͵5͵7͵8 1͵2
2 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanır. 4͵5͵7͵8 1͵2
3 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinir. 4͵5͵7͵8 1͵2
4 Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme becerisini geliştirir. 4͵5͵7͵8 1͵2
5 Sayı sistemlerini tanımlar. 4͵5͵7͵8 1͵2
6 Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları tanımlar. 4͵5͵7͵8 1͵2
7 Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramını tanımlar. 4͵5͵7͵8 1͵2
8 Türev kavramını tanımlar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar. 4͵5͵7͵8 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 5 10
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 2 2
125