# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. |
2 |
Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. |
3 |
Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. |
4 |
Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Antimikrobiyal meddelerin etkinliğinin belirlenmesi (Fenol indeksi)
Klorlu Bileşiklerin Dezenfektan Etkisinin Saptanması
|
Anlatım, tartışma, uygulama |
2 |
Gıdalarda aerobik/anaerobik, psikrofilik/mezofilik/termofilik bakteri sayımı |
Anlatım, tartışma, uygulama |
3 |
Halofilik, ozmofilik mikroorganizma sayımı |
Anlatım, tartışma, uygulama |
4 |
Gıdalarda Koliform, Fekal Koliform ve E. coli aranması |
Anlatım, tartışma, uygulama |
5 |
Gıdalarda Koliform, Fekal Koliform ve E. coli aranması |
Anlatım, tartışma, uygulama |
6 |
Proteolitik ve lipolitik mikroorganizma sayımı |
Anlatım, tartışma, uygulama |
7 |
Salçada maya küf sayımı |
Anlatım, tartışma, uygulama |
8 |
Gıdalarda S. aureus aranması |
Anlatım, tartışma, uygulama |
9 |
Gıdalarda S. aureus aranması (Doğrulama testleri) |
Anlatım, tartışma, uygulama |
10 |
Arasınav |
Yazılı sınav |
11 |
Gıdalarda Salmonella aranması |
Anlatım, tartışma, uygulama |
12 |
Gıdalarda Salmonella aranması (Doğrulama testleri) |
Anlatım, tartışma, uygulama |
13 |
Gıdalarda B. cereus aranması |
Anlatım, tartışma, uygulama |
14 |
Gıdalarda B. cereus aranması (Doğrulama testleri) |
Anlatım, tartışma, uygulama |
15 |
|
|
16 |
Son Sınav |
Yazılı sınav |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. |
1͵5͵6͵7͵11 |
1͵2͵3͵4 |
2 |
Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. |
1͵5͵6͵7͵11 |
1͵2͵3͵4 |
3 |
Öğrenciler toplum ve insan sağlığında risk oluşturan gıda kaynaklı hastalıklar ve neden olan patojenleri tanıyabilmeli ve gerekli önlemleri önerebilmeli. Gıda üretiminde ve işletmelerinin tasarımında etkin hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilmeli. |
1͵5͵6͵7͵11 |
1͵2͵3͵4 |
4 |
Öğrenci grupları gıdalarda bulunan patojen organizmalarının tayin yöntemlerini bilmeli, laboratuvarda uygulayabilmeli, analiz sonuçlarını değerlendirebilmeli. İlgili deneyi yazılı bir rapor haline getirebilmeli, sözlü olarak sunabilmeli. |
1͵5͵6͵7͵11 |
1͵2͵3͵4 |