Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
tr |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Hacı İbrahim EKİZ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Mühendislik derslerini destekleyici nitelikte, ısı-kütle transferi, akışkanlar mekaniği ilkelerinin laboratuvar ortamında uygulanarak elde edilen teorik bilgilerin deneysel yöntemler kullanılarak uygulamaya aktarılması ve gıdaların termal ve fiziksel özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi |
İçeriği |
Akış düzeneklerinde sürtünme kayıpları ve sürtünme etkileri, difüzyon, gıda ürünlerinin dondurulması, gıdaların termofiziksel özelliklerinin belirlenmesi, kurutma, konserveleme, boyut analizi ve ısı değiştirici analizi |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenci matematik, fen bilimleri ve gıda mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilmeli |
2 |
Öğrenci gıda mühendisliği proses veya sistemi ile ilgili deney tasarlayabilmeli ve yapabilmeli, deney sonuçlarını analiz edebilmeli ve yorumlayabilmeli |
3 |
Öğrenci gıda mühendisliği problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için temel işlemler bilgisini kullanabilmeli |
5 |
Öğrenci mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini kazanabilmeli |
6 |
Öğrenci deneysel çalışmayı raporlandırabilmeli |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenci matematik, fen bilimleri ve gıda mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilmeli |
1͵4 |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12 |
2 |
Öğrenci gıda mühendisliği proses veya sistemi ile ilgili deney tasarlayabilmeli ve yapabilmeli, deney sonuçlarını analiz edebilmeli ve yorumlayabilmeli |
1͵4 |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12 |
3 |
Öğrenci gıda mühendisliği problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için temel işlemler bilgisini kullanabilmeli |
1͵4 |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵12 |
5 |
Öğrenci mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini kazanabilmeli |
|
|
6 |
Öğrenci deneysel çalışmayı raporlandırabilmeli |
|
|