Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
tr |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Sefa Çetin |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Lise öğretim programı kapsamındaki eksiklikleri gidermek ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmek, Mühendislik alanında karşılaştığı problemleri analiz etmek, tartışma ve değerlendirme özelliklerini geliştirmek. |
İçeriği |
Sayılar, fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar, fonksiyonlarda limit ve süreklilik, türev, türevin çeşitli uygulamaları, rolle ve ortalama değer teoremleri, belirsiz şekiller, parametrik denklemler, Kutupsal koordinatlar, diferansiyel, eğri çizimleri. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Analitik düşünceyi geliştirir. |
2 |
Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneğini geliştirir ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanır. |
3 |
Temel matematiksel becerileri (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) uygular. |
4 |
Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme yapar. |
5 |
Sayı sistemlerini kullanır. |
6 |
Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları açıklar. |
7 |
Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını açıklar. |
8 |
Türev kavramını açıklar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kümeler |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
2 |
Reel sayılar, karmaşık sayılar |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
3 |
Fonksiyonlar |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
4 |
Bazı özel fonksiyonlar |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
5 |
Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
6 |
Üstel ve logaritmik fonksiyonların incelenmesi |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
7 |
Limit |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
8 |
Ara sınav |
Sınav |
9 |
Türev |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
10 |
Türevin çeşitli uygulamaları |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
11 |
Bir fonksiyonda maksimum minimum değerleri |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
12 |
Maksimum ve minimum problemleri |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
13 |
Rolle ve ortalama değer teoremi |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
14 |
Belirsiz şekiller ve diferansiyel |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
15 |
Eğri çizimleri |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
16 |
Son sınav |
Sınav |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Balcı, M., “Analiz I”, Balcı Yayınları, 2001. |
|
|
2 |
Çözümlü Analiz Problemleri cilt I-II ,Prof. Dr. Abdülkadir Özdeğer |
|
|
3 |
Yüksek Matematil cilt I-II; Prof. Ahmet Karadeniz, , Çağlayan kitabevi, İstanbul,1999 |
|
|
4 |
-“Advanced Calculus” David V. Widder , Prentice-Hall,1968 3) “Calculus” Thomas- Finney Addison-Wesley |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Analitik düşünceyi geliştirir. |
1͵3͵6 |
1͵2 |
2 |
Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneğini geliştirir ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanır. |
1͵3͵6 |
1͵2 |
3 |
Temel matematiksel becerileri (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) uygular. |
1͵3͵6 |
1͵2 |
4 |
Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme yapar. |
1͵3͵6 |
1͵2 |
5 |
Sayı sistemlerini kullanır. |
1͵3͵6 |
1͵2 |
6 |
Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları açıklar. |
1͵3͵6 |
1͵2 |
7 |
Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını açıklar. |
1͵3͵6 |
1͵2 |
8 |
Türev kavramını açıklar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar. |
1͵3͵6 |
1͵2 |