YÖNETİM VE ORGANİZASYON | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İŞL406 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Hüseyin ÇİÇEKLİOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin temel amacı; öğrencileri yönetim ve organizasyonun temel kavram teorileri ile tanıştırmak ve bu kavram ve teorileri kullanarak özel veya kamuya ait organizasyonların daha etkin nasıl işleyebileceklerini anlatmaktır. |
İçeriği | İnsan davranışının dinamikleri, örgüt kültürü, motivasyon, bireysel davranışı değerlendirmek ve ödüllendirmek, iş dizaynı, grup davranışı, gruplararası ihtilaf, örgütlerde güç ve politika, iletişim, liderlik, örgütsel yapı ve dizayn, örgütlerde karar verme, örgütsel değişim, strateji ve planlama, uluslararsı yönetim. |
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Yönetim ve organizasyonun temel kavram ve teorilerini tartışabilir |
2 | Yöneticilerin yönetim sürecinde karşı karşıya kaldıkları problemleri analiz edebilir |
3 | Organizasyonların nasıl çalıştıklarını ve işlediklerini açıklayabilir |
4 | Organizasyonun performansına etki eden iç ve dış çevre faktörlerini anlama ve analiz edebilme |
5 | Bireysel performansı ve davranışı etkileyen faktörleri tanımlama ve analiz edebilme |
6 | Yönetim teorilerini gerçek örgütsel problemelere uygulayabilme |
7 | Bireylerin, grupların ve organizasyonların davranışlarını etkileme kabiliyetlerini geliştirme |
8 | Bireylerin, grupların ve organizasyonların davranışlarını etkileme kabiliyetlerini geliştirme |
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyona Giriş | Anlatım ve Tartışma |
2 | İnsan Davranışının Dinamikleri | Anlatım ve Tartışma |
3 | Örgüt Kültürü | Anlatım ve Tartışma |
4 | Motivasyon ve Performans Ölçme ve Değerlendirme | Anlatım ve Tartışma |
5 | İş Dizaynı | Anlatım ve Tartışma |
6 | Grup Davranışı ve Gruplararası İhtilaf | Anlatım ve Tartışma |
7 | Örgütlerde Güç ve Politika | Anlatım ve Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme ve Değerlendirme |
9 | İletişim | Anlatım ve Tartışma |
10 | Liderlik | Anlatım ve Tartışma |
11 | Örgütsel Yapı ve Dizayn | Anlatım ve Tartışma |
12 | Örgütlerde Karar Verme | Anlatım ve Tartışma |
13 | Örgütsel Değişim | Anlatım ve Tartışma |
14 | Strateji ve Planlama | Anlatım ve Tartışma |
15 | Uluslararsı Yönetim | Anlatım ve Tartışma |
16 | Son Sınav | Ölçme ve Değerlendirme |
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Organizational Behavior | Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge. (2010). Prentice Hall. | Referans |
3 | Yeni Nesil Yonetim | Jeffrey Pfeffer ve Robert Sutton. (2006). Harvard Business Press | Önerilen Kaynak |
4 | Uc Merkezli Yonetim: Orgutlerde Politika ve Nufuz. | Jeffrey Pfeffer. (1981). HarperCollins | Önerilen Kaynak |
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve organizasyonun temel kavram ve teorilerini tartışabilir | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Yöneticilerin yönetim sürecinde karşı karşıya kaldıkları problemleri analiz edebilir | 3 | 1͵2 |
3 | Organizasyonların nasıl çalıştıklarını ve işlediklerini açıklayabilir | 9 | 1͵2 |
4 | Organizasyonun performansına etki eden iç ve dış çevre faktörlerini anlama ve analiz edebilme | 1͵3 | 1͵2 |
5 | Bireysel performansı ve davranışı etkileyen faktörleri tanımlama ve analiz edebilme | 3͵9 | 1͵2 |
6 | Yönetim teorilerini gerçek örgütsel problemelere uygulayabilme | 1͵3͵9 | 1͵2 |
7 | Bireylerin, grupların ve organizasyonların davranışlarını etkileme kabiliyetlerini geliştirme | 3͵9 | 1͵2 |
8 | Bireylerin, grupların ve organizasyonların davranışlarını etkileme kabiliyetlerini geliştirme | 3͵9 | 1͵2 |
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |