KİMYA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KM402 | Bahar | 0 | 4 | 2 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Ayla ÖZER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kimyasal reaktör tasarımı konusunda problemleri analiz etme bilgi ve becerisinin kazandırılması, kimyasal reaktörlerde gerçekleşen reaksiyonlar ile ilgili bilgi ve becerinin kazandırılması, reaksiyon kinetiği belirleyebilecek, kesikli, yarı-kesikli ve sürekli çalışan kimyasal reaktörlerin tasarımını yapabilecek düzeyde bilgi ve becerinin kazandırılması. |
İçeriği | Kimyasal reaktör tasarımında temel kavramlar, Reaktörlerin sınıflandırılması, homojen ideal izotermal reaktörlerin tasarımına giriş, reaktörlerde genel kütle denkliklerinin yazılması, , kesikli ve sürekli reaktörler (sürekli karıştırmalı tank tipi reaktör ve borusal akış reaktörü), kesikli ve sürekli reaktörlerde dizayn eşitliklerinin yazılması, sıvı faz reaksiyonlarda tasarım eşitliklerinin uygulanması, gaz faz reaksiyonlarda tasarım eşitliklerinin uygulanması, sürekli reaktörlerde tekli reaksiyonlar için hacim belirlenmesi, Çoklu reaktör sistemlerinin matematiksel analizi, Çoklu reaksiyonlarda tasarım eşitliklerinin uygulanması, yarı kesikli/ sürekli akış reaktörleri, izotermal olmayan reaktörlerde enerji denklikleri, Adyabatik reaktörler. |
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mühendislik hayatında karşılaşılabilecek ilgili konularda deney düzeneği hazırlayabilme |
2 | Mühendislik hayatında karşılaşılabilecek ilgili konularda deney yapabilme, veri toplayabilme ve sonuçları yorumlayabilme, raporlayabilme |
3 | Mühendislik problemlerini bireysel ve/veya takım çalışması yaparak çözebilme, Takım halinde uyumlu çalışabilme ve işbölümü yapabilme |
4 | Kaynakları ve zamanı etkin kullanabilme |
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kimyasal reaksiyon mühendisliği ve reaktör tasarımı kavramlarını öğrenebilme | |
2 | Tekli ve çoklu reaksiyon sistemleri için homojen ideal reaktörlerin matematiksel analizini yapabilme | |
3 | Reaktör ve reaktör sistemlerini tasarımlayabilme bilgi ve becerisini kazanabilme | |
4 | Kimyasal reaksiyon mühendisliği problemlerini mühendislik yaklaşımıyle çözebilme | |
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 | Son Sınav |
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Transport Process and Unit Operations, Christie J. Geankoplis, Prentice-Hall, ISBN 0-13-930439-8 | ||
2 | Unit Operations of Chemical Engineering, W. L. Mc Cabe, J.C. Smith, P.Harriot, Mc Graw-Hill, ISBN 0-07-039366-4 | ||
3 | Fluid Mechanics for Chemical Engineers, Mc Graw-Hill, ISBN 0-07-016375-8 | ||
4 | Mass Transfer Operations, Robert E.Treybal, Mc Graw-Hill, ISBN 0-07-065176-0 | ||
5 | Chemical Engineering Laboratory II Experiment Sheet Booklet | ||
6 | R.H.Perry, D.Green, “Perry’s Chemical Engineers’ Handbook”, McGraw-Hill, Sixth Edition, 1985. |
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.2 | 11 | 1. Laboratuar |
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik hayatında karşılaşılabilecek ilgili konularda deney düzeneği hazırlayabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
2 | Mühendislik hayatında karşılaşılabilecek ilgili konularda deney yapabilme, veri toplayabilme ve sonuçları yorumlayabilme, raporlayabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
3 | Mühendislik problemlerini bireysel ve/veya takım çalışması yaparak çözebilme, Takım halinde uyumlu çalışabilme ve işbölümü yapabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
4 | Kaynakları ve zamanı etkin kullanabilme | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
125 |