Slide background
22. Finans Sempozyumu

Ders Bilgileri

KİMYA MÜHENDİSLİĞİ LABORATUVARI II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KM402 Bahar 0 4 2 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Ayla ÖZER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Kimyasal reaktör tasarımı konusunda problemleri analiz etme bilgi ve becerisinin kazandırılması, kimyasal reaktörlerde gerçekleşen reaksiyonlar ile ilgili bilgi ve becerinin kazandırılması, reaksiyon kinetiği belirleyebilecek, kesikli, yarı-kesikli ve sürekli çalışan kimyasal reaktörlerin tasarımını yapabilecek düzeyde bilgi ve becerinin kazandırılması.
İçeriği Kimyasal reaktör tasarımında temel kavramlar, Reaktörlerin sınıflandırılması, homojen ideal izotermal reaktörlerin tasarımına giriş, reaktörlerde genel kütle denkliklerinin yazılması, , kesikli ve sürekli reaktörler (sürekli karıştırmalı tank tipi reaktör ve borusal akış reaktörü), kesikli ve sürekli reaktörlerde dizayn eşitliklerinin yazılması, sıvı faz reaksiyonlarda tasarım eşitliklerinin uygulanması, gaz faz reaksiyonlarda tasarım eşitliklerinin uygulanması, sürekli reaktörlerde tekli reaksiyonlar için hacim belirlenmesi, Çoklu reaktör sistemlerinin matematiksel analizi, Çoklu reaksiyonlarda tasarım eşitliklerinin uygulanması, yarı kesikli/ sürekli akış reaktörleri, izotermal olmayan reaktörlerde enerji denklikleri, Adyabatik reaktörler.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Mühendislik hayatında karşılaşılabilecek ilgili konularda deney düzeneği hazırlayabilme
2 Mühendislik hayatında karşılaşılabilecek ilgili konularda deney yapabilme, veri toplayabilme ve sonuçları yorumlayabilme, raporlayabilme
3 Mühendislik problemlerini bireysel ve/veya takım çalışması yaparak çözebilme, Takım halinde uyumlu çalışabilme ve işbölümü yapabilme
4 Kaynakları ve zamanı etkin kullanabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kimyasal reaksiyon mühendisliği ve reaktör tasarımı kavramlarını öğrenebilme
2 Tekli ve çoklu reaksiyon sistemleri için homojen ideal reaktörlerin matematiksel analizini yapabilme
3 Reaktör ve reaktör sistemlerini tasarımlayabilme bilgi ve becerisini kazanabilme
4 Kimyasal reaksiyon mühendisliği problemlerini mühendislik yaklaşımıyle çözebilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Transport Process and Unit Operations, Christie J. Geankoplis, Prentice-Hall, ISBN 0-13-930439-8
2 Unit Operations of Chemical Engineering, W. L. Mc Cabe, J.C. Smith, P.Harriot, Mc Graw-Hill, ISBN 0-07-039366-4
3 Fluid Mechanics for Chemical Engineers, Mc Graw-Hill, ISBN 0-07-016375-8
4 Mass Transfer Operations, Robert E.Treybal, Mc Graw-Hill, ISBN 0-07-065176-0
5 Chemical Engineering Laboratory II Experiment Sheet Booklet
6 R.H.Perry, D.Green, “Perry’s Chemical Engineers’ Handbook”, McGraw-Hill, Sixth Edition, 1985.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav
3 0.2 11 1. Laboratuar

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Mühendislik hayatında karşılaşılabilecek ilgili konularda deney düzeneği hazırlayabilme 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 1͵2͵3
2 Mühendislik hayatında karşılaşılabilecek ilgili konularda deney yapabilme, veri toplayabilme ve sonuçları yorumlayabilme, raporlayabilme 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 1͵2͵3
3 Mühendislik problemlerini bireysel ve/veya takım çalışması yaparak çözebilme, Takım halinde uyumlu çalışabilme ve işbölümü yapabilme 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 1͵2͵3
4 Kaynakları ve zamanı etkin kullanabilme 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 4 4
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 3 3
125