Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
tr |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Sefa Çetin |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Lise öğretim programı kapsamındaki eksiklikleri gidermek ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmek, Mühendislik alanında karşılaştığı problemleri analiz edebilmek ve problem çözme yeteneğini kazandırmak. Analitik düşünme, tartışma ve değerlendirme özelliğini kazandırmak |
İçeriği |
Kümeler, Reel sayılar, Karmaşık sayılar, Fonksiyonlar, Bazı özel fonksiyonlar, Fonksiyonlarda limit ve süreklilik, Türev, Türev alma teknikleri, Türevin çeşitli uygulamaları, Fonksiyonların değişimlerinin incelenmesi, Maksimum ve Minimum problemleri, Rolle ve Ortalama Değer teoremleri, Belirsiz şekiller, Parametrik denklemler, Kutupsal koordinatlar, Diferansiyel, Eğri çizimleri. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Analitik düşünceyi geliştirme. |
2 |
Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanır. |
3 |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinir. |
4 |
Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme becerisini geliştirir. |
5 |
Sayı sistemlerini tanımlar. |
6 |
Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları tanımlar. |
7 |
Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramını tanımlar. |
8 |
Türev kavramını tanımlar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kümeler |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
2 |
Reel sayılar, Karmaşık sayılar |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
3 |
Fonksiyonlar |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
4 |
Bazı özel fonksiyonlar |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
5 |
Trigonometrik ve Ters trigonometrik fonksiyonların incelenmesi |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
6 |
Üstel ve Logaritmik fonksiyonların incelenmesi |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
7 |
Limitin özellikleri |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
8 |
Ara Sınav, Süreklilik |
Sınav |
9 |
Türev, Türev alma kuralları |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
10 |
Türevin çeşitli uygulamaları |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
11 |
Bir fonksiyonda maksimum minimum değerleri |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
12 |
Maksimum ve Minimum problemleri |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
13 |
Rolle ve Ortalama Değer Teoremi |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
14 |
Belirsiz şekiller ve Diferansiyel |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
15 |
Eğri çizimleri |
Anlatım, tartışma ve problem çözümü |
16 |
Son Sınav |
Sınav |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Balcı, M., “Analiz I”, Balcı Yayınları, 2001. |
|
|
2 |
Çözümlü Analiz Problemleri cilt I-II ,Prof. Dr. Abdülkadir Özdeğer |
|
|
3 |
Yüksek Matematil cilt I-II; Prof. Ahmet Karadeniz, , Çağlayan kitabevi, İstanbul,1999 |
|
|
4 |
“Advanced Calculus” David V. Widder , Prentice-Hall,1968 3) “Calculus” Thomas- Finney Addison-Wesley |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Analitik düşünceyi geliştirme. |
1͵4͵8 |
1͵2 |
2 |
Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve alanıyla ilgili mesleklerde bu bilgiyi kullanır. |
1͵4͵8 |
1͵2 |
3 |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinir. |
1͵4͵8 |
1͵2 |
4 |
Mühendislikte karşılaştığı problemleri analiz edip değerlendirme becerisini geliştirir. |
1͵4͵8 |
1͵2 |
5 |
Sayı sistemlerini tanımlar. |
1͵4͵8 |
1͵2 |
6 |
Fonksiyonları ve bazı özel fonksiyonları tanımlar. |
1͵4͵8 |
1͵2 |
7 |
Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramını tanımlar. |
1͵4͵8 |
1͵2 |
8 |
Türev kavramını tanımlar ve türevin çeşitli uygulamalarını yapar. |
1͵4͵8 |
1͵2 |