Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
tr |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Yabancı Diller Yüksekokulu Okutmanları |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrencilere, gelecekteki genel iletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli olan İngilizce dil bilgi ve becerilerini kazandırmak ve öğrencilerin bu dile karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak. |
İçeriği |
Alfabe, iyelik adılları, sıra bildiren sayılar, noktalama, şimdiki zaman, neden-niçin soru kalıpları, sıklık belirteçleri, bağlaçlar, geniş zaman, zaman ve tarih, kelime çalışmaları. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
2 |
İletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli becerileri hedeflenen dilde kazanır. |
3 |
Orta düzeyde dilbilgisi kazanımının sağlar. |
4 |
Hedef dilde okunan orta düzeydeki metinleri açıklar. |
5 |
Hedef dilde orta düzeyde yazabilme yetkinliğine ulaşılması. Bu doğrultuda, öncelikle paragraf, daha sonra ise makale yazar. |
6 |
Orta düzeyde dinlediğini anlama yetkinliğine erişir. |
7 |
Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder. |
8 |
Hedef dilin ana dil konuşucularıyla ve bu dili ikinci dil olarak öğrenenlerle konuşma aracılığıyla iletişime girer. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Alfabe, iyelik adılları, tekil-çoğul kavramları |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
2 |
Adıllar, sıra bildiren sayılar |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
3 |
Noktalama, ülke isimleri |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
4 |
Neden-niçin soruları, ünvanlar, saat okuma |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
5 |
Geniş zaman |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
6 |
Geniş zaman, bağlaçlar |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
7 |
Geniş zaman, varlık-yokluk bildirme |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
8 |
Ara sınav |
Sıınav |
9 |
Adıllar |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
10 |
Yön tarif etme |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
11 |
Şimdiki zaman |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
12 |
Yapabilmek-edebilmek kalıbı, bir yılın ayları |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
13 |
Rica cümleleri |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
14 |
Sıfatlar |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
15 |
Sıfatlarda Karşılaştırma |
Anlatım, sınıf etkinlikleri |
16 |
Son Sınav |
Sınav |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |
2 |
İletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli becerileri hedeflenen dilde kazanır. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |
3 |
Orta düzeyde dilbilgisi kazanımının sağlar. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |
4 |
Hedef dilde okunan orta düzeydeki metinleri açıklar. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |
5 |
Hedef dilde orta düzeyde yazabilme yetkinliğine ulaşılması. Bu doğrultuda, öncelikle paragraf, daha sonra ise makale yazar. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |
6 |
Orta düzeyde dinlediğini anlama yetkinliğine erişir. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |
7 |
Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |
8 |
Hedef dilin ana dil konuşucularıyla ve bu dili ikinci dil olarak öğrenenlerle konuşma aracılığıyla iletişime girer. |
1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 |
1͵2 |