Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
tr |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Hasan ÖZBEK |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrencinin, Ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır. |
İçeriği |
Ürün kavramı, ürün çeşitleri ve ürün karması
Yeni ürün kavramı ve yeni ürün geliştirme
Ürün yaşam süreci, özellikleri ve uygulanacak stratejiler
Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak, Fiyatın uyarlanmasını sağlamak
Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
Pazarlama iletişim süreci
Tutundurma karması kararları
Reklam
Kişisel Satış
Satış artırıcı çabalar ve tanıtım
Pazarlama kanallarını belirlemek
Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak
Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
16 |
Son Sınav |
Son Sınav |
15 |
Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak |
Anlatım |
1 |
Ürün kavramı, ürün çeşitleri ve ürün karması |
Anlatım |
2 |
Yeni ürün kavramı ve yeni ürün geliştirme |
Anlatım |
3 |
Ürün yaşam süreci, özellikleri ve uygulanacak stratejiler |
Anlatım |
4 |
Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak, Fiyatın uyarlanmasını sağlamak |
Anlatım |
5 |
Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak |
Anlatım |
6 |
Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak |
Anlatım |
7 |
Pazarlama iletişim süreci |
Anlatım |
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9 |
Tutundurma karması kararları |
Anlatım |
10 |
Reklam |
Anlatım |
11 |
Kişisel Satış |
Anlatım |
12 |
Satış artırıcı çabalar ve tanıtım |
Anlatım |
13 |
Pazarlama kanallarını belirlemek |
Anlatım |
14 |
Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak |
Anlatım |