Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
tr |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Sedef ŞAHİN GEÇGEL |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrencinin; potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecini gerçekleştirebilmesi, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesi ve satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlayabilmesi, işletme içinde elde edilen verilere göre satışların mevcut durum analizini yapabilmesi ve böylece birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmesi, satışları tahmin edebilmesi ve satış kotalarını belirleyebilmesi, satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetebilmesi, örgüt yapısını seçerek satış elemanlarının yetki ve sorumluluklarını belirleyebilmesi, satış ekibinin koordinasyonunu sağlayabilmesi ve performans değerlendirme kriterlerine göre satış elemanlarını denetleyebilmesine sağlamaktır. |
İçeriği |
Potansiyel müşteriler için kaynakları araştırmak ve müşterileri listelemek
Listelenen müşterilerin özelliklerini tespit etmek
Satış öncesi hazırlık yapmak, Satış sürecini gerçekleştirmek
Satış sürecinde krizi yönetmek,
Satış sonrası hizmetleri takip etmek, Satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak
Doğrudan satış yapmak, Dolaylı satış yapmak, Satışların mevcut durum analizini yapmak, Birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmek, Pazarın fırsat ve tehtidlerini tahmin etmek
Pazarın fırsat ve tehditlerini tahmin etmek, Uzun vadeli stratejik amaç ve hedefler tespit etmek, Satış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamak
Satış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamak, Satışları tahmin etmek
Satış kotalarını belirlemek, Satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetmek, Birim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamak
Satış elemanı sayısını belirlemek
Satış elemanının niteliğini belirlemek, Satış elemanının temin edilmesine katkıda bulunmak
Bölümleri oluşturmak, Uygun örgüt yapısını seçip yetki ve sorumlulukları belirlemek |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Potansiyel müşteriler için kaynakları araştırmak ve müşterileri listelemek
Listelenen müşterilerin özelliklerini tespit etmek |
Anlatım |
2 |
Satış öncesi hazırlık yapmak, Satış sürecini gerçekleştirmek |
Anlatım |
3 |
Satış sürecinde krizi yönetmek, Satış sonrası hizmetleri takip etmek |
Anlatım |
4 |
Satış sonrası hizmetleri takip etmek, Satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlamak, Doğrudan satış yapmak |
Anlatım |
5 |
Doğrudan satış yapmak, Dolaylı satış yapmak, Satışların mevcut durum analizini yapmak |
Anlatım |
6 |
Satışların mevcut durum analizini yapmak, Birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmek, Pazarın fırsat ve tehtidlerini tahmin etmek |
Anlatım |
7 |
Pazarın fırsat ve tehtidlerini tahmin etmek, Uzun vadeli stratejik amaç ve hedefler tespit etmek, Satış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamak |
Anlatım |
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9 |
Satış tahmini yapmak için gerekli verileri toplamak, Satışları tahmin etmek, Satış kotalarını belirlemek |
Anlatım |
10 |
Satış kotalarını belirlemek, Satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetmek, Birim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamak |
Anlatım |
11 |
Birim bütçesinin hazırlanmasına ve uygulanmasına katkı sağlamak, Satış elemanı sayısını belirlemek |
Anlatım |
12 |
Satış elemanının niteliğini belirlemek, Satış elemanının temin edilmesine katkıda bulunmak |
Anlatım |
13 |
Bölümleri oluşturmak, Uygun örgüt yapısını seçip yetki ve sorumlulukları belirlemek |
Anlatım |
14 |
Bölümleri oluşturmak, Uygun örgüt yapısını seçip yetki ve sorumlulukları belirlemek |
Anlatım |
15 |
Bölümleri oluşturmak, Uygun örgüt yapısını seçip yetki ve sorumlulukları belirlemek |
Anlatım |
16 |
Son Sınav |
Son Sınav |