MEÜ Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (DUİM) Bölümü, Çiftlikköy Kampüsü'nde, Denizcilik Fakültesi binasında bulunmaktadır. DUİM bölümü, gemilere yönelik nitelikli gemi zabitleri ve denizcilik işletmelerinde istihdam edilmek üzere üst düzey yöneticiler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Mezunlara Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi ünvanı verilir. Öğrencilerin 4 yıllık lisans eğitimleri boyunca toplamda 12 aylık deniz stajları ve uygulama eğitimlerini başarıyla tamamlamaları zorunludur. Ayrıca öğrencilerin, lisans eğitim süresi boyunca, denizcilik örf ve adetlerine uygun biçimde üniforma giymeleri zorunludur.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş lisans düzeyinde bir eğitim kurumundan mezun olan bir Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisi, öncelikle Uzakyol Vardiya Zabiti (Oceangoing Watchkeeping Officer) yeterliliği ile, uluslararası sularda sefer yapan gemilerde uzakyol vardiya zabiti (3. veya 4. kaptan) olarak görev alır. Deniz kariyerlerine devam etmeleri durumunda, gerekli hizmet ve yeterlik sınavlarının ardından sırasıyla Uzakyol 1. Zabit (2. Kaptan) ve son olarak "Uzakyol Kaptan" (Süvari) ünvan ve görevlerine terfi edebilir. Ayrıca tercihe bağlı olarak denizcilik işletmelerinde kara görevlerini başarıyla icra edebilir. Nitekim, deniz tecrübesi, sektörün kara tarafı istihdamı açısından büyük avantaj sağlamaktadır.
DUIM Bölümü, ilk öğrencilerini, 25 kontenjan ile, 2025/2026 eğitim-öğretim yılında (Eylül/2025) kabul edecektir. Ders müfredatı, temel mühendislik derslerini içermekte olup bununla birlikte, denizcilik eğitimiyle ilgili Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün STCW konvansiyonu A-II/1 ve A-II/2 gereklerine uymaktadır. Bu kapsamda Tam Görev Köprüüstü Simülatörü, Yardımcı Görev Köprüüstü Simülatörü, Haberleşme (GMDSS) Simülatörü, Sıvı Yük Elleçleme Simülatörü ve mesleki derslere özel laboratuvar ve ekipmanların kurulumu Nisan/2025 itibariyle tamamlanmıştır. Mersin Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Deniz Ulaştırma İşletme Bölümü olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan eğitim yetkisi talebinde bulunulmuştur. Yetkilendirme süreci devam etmektedir.
DUIM Bölüm Başkanı
Volkan EFECAN
Dr. Öğr. Üyesi / Uzakyol Kaptanı
2024
8. Türkistanlı, T.; Sevgili, C. Social media presence and organisational attractiveness of ship owner and management companies. INTERNATIONAL JOURNAL OF SHIPPING AND TRANSPORT LOGISTICS, 2024, 19, 124-148.
10.1504/IJSTL.2024.142362
7. özdemir, Ã. An application study for the determination of ship-borne noise pollution. INTERNATIONAL JOURNAL OF OCCUPATIONAL SAFETY AND ERGONOMICS, 2024, 30, 153-160.https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/10803548.2023.2282874?needAccess=true
6. Türkistanlı, T. Advanced learning methods in maritime education and training: A bibliometric analysis on the digitalization of education and modern trends. COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION, 2024, 32, 21-.
10.1002/cae.22690
5. Efecan, V.; Temiz, Ä. Changes in efficiency and physical size of container ports: An integration of genetic matching and stochastic data envelopment analysis. RESEARCH IN TRANSPORTATION BUSINESS & MANAGEMENT, 2024, , -.http:https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210539524000270//
2023
4. özdemir, Ã. Electromagnetic field effects of marine radar systems on the ship crew. SAGE PUBLICATIONS, 2023, 237, 182-191.https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/14750902221107733
3. özdemir, Ã. A quantitative approach to the development of ballast water treatment systems in ships. SHIPS AND OFFSHORE STRUCTURES, 2023, 18, 867-874.https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/17445302.2022.2077544?needAccess=true&role=button
2. özdemir, Ã. Cyber Attack Techniques in the Maritime Industry: A Quantitative Analysis Approach. INTERNATIONAL JOURNAL OF TRANSPORT ECONOMICS (IJTE), 2023, 50, 9-43.http://www.libraweb.net/sommari.php?chiave=67
1. Efecan, V.; Temiz, Ä. Assessing the technical efficiency of container ports based on a non-monotonic inefficiency effects model. UTILITIES POLICY, 2023, 81, -.
10.1016/j.jup.2023.101494