Yaz döneminde açılması planlanan derslerin bilgileri ve içerikleri aşağıdadır.
Adı | Kodu | Yılı/ Dönem | Teori | Uygulama | Laboratuar | Ulusal Kredisi | AKTS | ||||
Saat/Hafta | |||||||||||
Programlamaya Giriş I | BM103 | 1 | Güz | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |||
| |||||||||||
Dersin Ön Koşulu olan Ders(ler) | Yok | ||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||
Dersin Öğretim Elemanı(Elemanları) | Öğr.Gör. Mehmet ACI | ||||||||||
Öğretim Sistemi | Yüz-yüze | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | ||||||||||
Staj Durumu | Yok | ||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları | 1. Basit düzeyde problemleri çözümler 2. Temel algoritma geliştirme becerisi kazanır 3. C dili ile temel düzeyde kodlama ve derleme yapabilir 4. Programlama dillerinin genel yapısını bilir 5. Program değişkenleri, dizileri ve fonksiyonları tanımlayabilir 6. Kontrol ve döngü yapılarını tasarlayabilir 7. Fonksiyonları tasarlayabilir | ||||||||||
Dersin Amacı | Bu ders, programlama konusunda herhangi bir bilgisi olmayan kişilere programlama tekniklerini anlatır. Bu amaçla C programlama dili kullanılmıştır. Bu dersin amacı, bilgisayar programlaması ile ilgili genel kavramları ortaya koymak, algoritma kavramı, algoritmaların nasıl oluşturulacağı ve yapısal programlama konusuna değinmektir. | ||||||||||
Dersin İçeriği | C Dilinin Temelleri ve Kavramlar, Algoritma, Akış Şeması, Atama ve Girdi/Çıktı Komutları, Seçme Komutları, Döngü Komutları, Fonksiyonlar, Diziler. | ||||||||||
| |||||||||||
HAFTALIK AYRINTILI DERS İÇERİĞİ | |||||||||||
Hafta | Konular | Uygulama Süreci | |||||||||
1 | Genel Kavramlar (Bilgisayarın Temel Birimleri, Bilgi Saklama, Algoritma, Akış Şeması, C Programlama Dili Nedir?, C Programının Derlenmesi) | Anlatım, tartışma | |||||||||
2 | C Dilinin Temelleri (Temel Fonksiyonlar, Yazım ve Noktalama Kuralları, C Kütüphaneleri, C Dilindeki Sözcükler, Değer Sabitleri, Veri Tipleri, Değişkenler) | Anlatım, tartışma | |||||||||
3 | Atama ve Girdi/Çıktı Komutları, Operatörler, İsim Sabitleri, Veri Tipi Dönüşümü, Matematik Kütüphanesi | Anlatım, tartışma | |||||||||
4 | Koşul İfadesi, if Komutu, Bileşik Komut, İçiçe if Komutu, if-else Eşleşmesi | Anlatım, tartışma | |||||||||
5 | Soru İşareti Operatörü, switch Komutu, while Komutu | Anlatım, tartışma | |||||||||
6 | Bileşik Atama, Arttırma ve Azaltma Operatörleri, for Komutu | Anlatım, tartışma | |||||||||
7 | Ara Sınav | Ölçme ve Değerlendirme | |||||||||
8 | do-while Komutu, İçiçe Döngüler, break ve continue Komutları | Anlatım, tartışma | |||||||||
9 | Fonksiyon Tanımı, Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar, Değer Döndüren Fonksiyonlar, Çok Parametreli Fonksiyonlar | Anlatım, tartışma | |||||||||
10 | Değişken Kapsamları, Çok Fonksiyonlu Programlar, İşaretçi Tanımı, İşaretçi Operatörleri | Anlatım, tartışma | |||||||||
11 | İşaretçi Okutmak ve Yazdırmak, Fonksiyon Parametresi olan İşaretçiler | Anlatım, tartışma | |||||||||
12 | Dizi Tanımı, Dizi Elemanlarına Değer Atama | Anlatım, tartışma | |||||||||
13 | Dizinin ve Dizi Elemanının Fonksiyona Gönderilmesi | Anlatım, tartışma | |||||||||
14 | 2-Boyutlu Diziler | Anlatım, tartışma | |||||||||
15 | Arama ve Sıralama Algoritmaları | Anlatım, tartışma | |||||||||
16 | DÖNEM SONU SINAVI | Ölçme ve Değerlendirme | |||||||||
KAYNAKLAR | |||||||||||
Ders Kitabı/Malzemesi | Çağıltay N.E., Selbes F.C., Tokdemir G., Turhan Ç., C Dersi: Programlamaya Giris, Ankara, Türkiye, 2010, (www.cdersi.com), Seçkin Yayıncılık, ISBN-978-9944-62-337-7. | ||||||||||
Önerilen Kaynaklar | Selbes, C. F, Tokdemir, G, Turhan, C, Cağiltay, N.E. C Dersi Çözümlü Problem Kitabı, Türkiye, 2008, (www.cdersi.com), Seçkin Yayıncılık, ISBN-978-9944-0380-0-3 |
Adı | Kodu | Yılı/ Dönem | Teori | Uygulama | Laboratuar | Ulusal Kredisi | AKTS | ||||
Saat/Hafta | |||||||||||
Programlamaya Giriş II | BM102 | 1 | Bahar | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |||
| |||||||||||
Dersin Ön Koşulu olan Ders(ler) | BM103 | ||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||
Dersin Öğretim Elemanı(Elemanları) | Öğr.Gör. Mehmet ACI | ||||||||||
Öğretim Sistemi | Yüz-yüze | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | ||||||||||
Staj Durumu | Yok | ||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları | 1. Karmaşık problemleri çözümler. 2. Algoritma geliştirme becerisi kazanır 3. C dili ile kodlama ve derleme yapabilir 4. İşaretçiler ile gelişmiş uygulamalar yazabilir 5. Dizgileri (Stringleri) etkin biçimde kullanabilir 6. Yapılar ve birleşimler ile gelişmiş veri yapıları kurgulayabilir 7. Dosyalama ile kayıtları yönetebilir 8. Dinamik Bellek Yönetimi ile dinamik programlama yapabilir | ||||||||||
Dersin Amacı | Bu ders, ileri düzey programlama tekniklerini anlatır. Bu amaçla C programlama dili kullanılmıştır. Bu dersin amacı, C programlama dilinin göstergeler, yapılar, dizgiler ve metin dosyaları gibi konuları hakkında bilgi vermek ve üst düzey konular hakkında temel içerikleri anlatmaktır. | ||||||||||
Dersin İçeriği | İşaretçiler, Dizgiler (Stringler), Yapılar ve Birleşimler, Metin Dosyaları, Dinamik Bellek Ayırma, Dinamik Kütüphane Oluşturma, DLL | ||||||||||
| |||||||||||
HAFTALIK AYRINTILI DERS İÇERİĞİ | |||||||||||
Hafta | Konular | Uygulama Süreci | |||||||||
1 | İşaretçi Tanımı, İşaretçi Operatörleri (& ve *), İşaretçi Okutmak ve Yazdırmak | Anlatım, tartışma | |||||||||
2 | Diziler/Fonksiyonlar ve İşaretçiler | Anlatım, tartışma | |||||||||
3 | Dizgi (String) Tanımı, Dizgi (String) Girdi/Çıktı İşlemleri | Anlatım, tartışma | |||||||||
4 | Dizgi (String) Fonksiyonları | Anlatım, tartışma | |||||||||
5 | Karakter Fonksiyonları, Gösterge Dizgileri (Stringleri) | Anlatım, tartışma | |||||||||
6 | Yapı Tanımı, Yapılara İlk Değer Atama, Yapı Elemanlarına Erişim | Anlatım, tartışma | |||||||||
7 | Ara Sınav | Ölçme ve Değerlendirme | |||||||||
8 | İçiçe Yapılar, Yapılar ve Fonksiyonlar | Anlatım, tartışma | |||||||||
9 | Yapı Dizileri, Veri Tipi İsmi Tanımlama, Birleşimler | Anlatım, tartışma | |||||||||
10 | Metin Dosyaları, Dosya Açma ve Kapama | Anlatım, tartışma | |||||||||
11 | Dosya Okuma ve Yazma, Standart Girdi/Çıktı, Hata Kontrolü | Anlatım, tartışma | |||||||||
12 | Dinamik Bellek Ayırma | Anlatım, tartışma | |||||||||
13 | Önişlemci, Değişken Depolama Tipleri | Anlatım, tartışma | |||||||||
14 | Komut Satırı Parametreleri, Fonksiyon Gösteren Göstergeler | Anlatım, tartışma | |||||||||
15 | Dinamik Kütüphane Oluşturma, DLL | Anlatım, tartışma | |||||||||
16 | DÖNEM SONU SINAVI | Ölçme ve Değerlendirme | |||||||||
KAYNAKLAR | |||||||||||
Ders Kitabı/Malzemesi | Çağıltay N.E., Selbes F.C., Tokdemir G., Turhan Ç., C Dersi: Programlamaya Giris, Ankara, Türkiye, 2010, (www.cdersi.com), Seçkin Yayıncılık, ISBN-978-9944-62-337-7. | ||||||||||
Önerilen Kaynaklar | Selbes, C. F, Tokdemir, G, Turhan, C, Cağiltay, N.E. C Dersi Çözümlü Problem Kitabı, Türkiye, 2008, (www.cdersi.com), Seçkin Yayıncılık, ISBN-978-9944-0380-0-3 C ile Programlama, Mithat Uysal, Beta Yayınları. |
Adı | Kodu | Yılı/ Dönem | Teori | Uygulama | Laboratuar | Ulusal Kredisi | AKTS | ||||
Saat/Hafta | |||||||||||
Lineer Cebir ve Diferansiyel Denklemler | BM106 | 1 | Bahar | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | |||
| |||||||||||
Dersin Ön Koşulu olan Ders(ler) | MAT105 | ||||||||||
Dersin Dili | Türkçe | ||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||||||
Dersin Öğretim Elemanı(Elemanları) | Öğr.Gör. Mehmet ACI | ||||||||||
Öğretim Sistemi | Yüz-yüze | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | ||||||||||
Staj Durumu | Yok | ||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları | 1. Matrisler ile lineer ve homojen denklem sistemlerini çözebilir 2. Lineer dönüşümlerle matrisler arasındaki ilişkiyi kurabilir 3. Bir matrisin determinantını hesaplayabilir 4. Diferansiyel denklemin tanımı ve sınıflandırmasını yapabilir 5. Sabit katsayılı homojen olan ve homojen olmayan lineer diferansiyel denklemlerin genel çözümlerini bulabilir | ||||||||||
Dersin Amacı | Mühendislikte çok sayıda problemi çözümleyebilmek için bu problemleri matematiksel ifadelerle formüle etmeyi ve bunlarla ilgili bazı başlangıç ve sınır koşullarını kullanarak çözümlerini oluşturan fonksiyonları ortaya koymayı sağlamaktır. Lineer Cebrin soyut ve somut yönleriyle ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak, Matrisler ve Lineer Denklem Sistemleri ile ilgili matematiksel kavramları anlamayı sağlamak, Matrisleri kullanarak sistemleri çözmek, vektör uzayları ve soyut matematiksel konuları öğretmektir. | ||||||||||
Dersin İçeriği | Lineer Denklem Sistemleri, Matrisler ve Matris İşlemleri, Gauss Yoketme ve Gauss Jordan İndirgemesi ile sistemlerin çözümü, Bir matrisin tersini bulma Determinant hesaplama ve Determinant Özellikleri, Cramer Sistemiyle Lineer Sistemleri Çözme, Kofaktör ve Bir Matrisin Eki kullanarak matris tersi bulma, Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve sınıflandırılması, Tam Diferansiyel denklemler ve İntegral Çarpanı, Ayrılabilen Diferansiyel denklemler Homojen Diferansiyel denklemler, Lineer ve Bernoulli Diferansiyel Denklemler Sabit Katsayılı Homojen denklemler, Parametrelerin değişim yöntemi | ||||||||||
| |||||||||||
HAFTALIK AYRINTILI DERS İÇERİĞİ | |||||||||||
Hafta | Konular | Uygulama Süreci | |||||||||
1 | Lineer Denklem Sistemleri, Matrisler ve Matris İşlemleri | Anlatım, tartışma | |||||||||
2 | Gauss Yoketme ve Gauss Jordan İndirgemesi ile sistemlerin çözümü | Anlatım, tartışma | |||||||||
3 | Bir matrisin tersini bulma | Anlatım, tartışma | |||||||||
4 | Determinant hesaplama ve Determinant Özellikleri | Anlatım, tartışma | |||||||||
5 | Cramer Sistemiyle Lineer Sistemleri Çözme | Anlatım, tartışma | |||||||||
6 | Kofaktör ve Bir Matrisin Eki kullanarak matris tersi bulma | Anlatım, tartışma | |||||||||
7 | Ara Sınav | Ölçme ve Değerlendirme | |||||||||
8 | Diferansiyel Denklemlerin Tanımı ve sınıflandırılması | Anlatım, tartışma | |||||||||
9 | Tam Diferansiyel denklemler ve İntegral Çarpanı | Anlatım, tartışma | |||||||||
10 | Ayrılabilen Diferansiyel denklemler | Anlatım, tartışma | |||||||||
11 | Homojen Diferansiyel denklemler | Anlatım, tartışma | |||||||||
12 | Lineer Diferansiyel Denklemler | Anlatım, tartışma | |||||||||
13 | Bernoulli Diferansiyel Denklemler | Anlatım, tartışma | |||||||||
14 | Sabit Katsayılı Homojen denklemler | Anlatım, tartışma | |||||||||
15 | Parametrelerin değişim yöntemi | Anlatım, tartışma | |||||||||
16 | DÖNEM SONU SINAVI | Ölçme ve Değerlendirme | |||||||||
KAYNAKLAR | |||||||||||
Ders Kitabı/Malzemesi | Ders Notları | ||||||||||
Önerilen Kaynaklar | Diferansiyel Denklemler ve Lineer Cebrin Elemanları, Prof.Dr.Hüseyin Halilov, Literatür Yayıncılık |