Müdek Akreditasyonu




MÜDEK

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK), çeşitli disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösteren bağımsız bir kuruluştur. MÜDEK 17 Kasım 2006 tarihinden beri Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı (ENAEE - European Network for Accreditation of Engineering Education) adlı kuruluşun üyesi ve 15 Haziran 2011 tarihinden beri Washington Accord (WA) imzacısıdır (üyesidir).

 

MÜDEK'İN AMACI

MÜDEK'in amacı, farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak, böylece, güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamaktır.

 

Bölümümüzün lisans programı MÜDEK tarafından değerlendirilmiş ve 01 Mayıs 2015 tarihinden itibaren akredite edilmiştir.


EĞİTİM AMAÇLARIMIZ

EA 1. Özel, kamu kurum ve kuruluşlarının ar-ge, üretim, satış ve pazarlama, kalite yönetimi, çevre yönetimi, enerji yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği birimlerinde teknik ve idari pozisyonlarda görev yapan mühendisler yetiştirmektir.


EA 2. Seçtikleri kariyerlerinde mesleki ve teknik eğitimlere, fuar ve sempozyumlara, yönetim becerileri eğitimlerine, proje yönetimi eğitimlerine, kişisel gelişim eğitimlerine, sertifika programlarına veya lisansüstü eğitimlere katılarak kendilerini geliştiren mühendisler yetiştirmektir.

 

PROGRAM ÇIKTILARIMIZ

PÇ 1. Matematik, fen bilimleri, mühendislik ve Kimya Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözmede uygulayabilme becerisi


PÇ 2. Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi


PÇ 3. Karmaşık bir Kimya Mühendisliği sistemini, sistem bileşenini, süreci veya cihazı analiz etme ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi


PÇ 4. Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi


PÇ 5. Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi


PÇ 6. Bireysel, disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi


PÇ 7. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi


PÇ 8. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi


PÇ 9. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi


PÇ 10. Proje yönetimi, risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık


PÇ 11. Mühendislik uygulamalarının sağlık, güvenlik ve çevre üzerindeki ulusal ve uluslararası etkileri ve mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


  • 2019-07-05 16:45:30
  • 4313